Przewóz osób Warszawa

693 576 291

w

biuro@bustransfer.com.pl

Poradniki

Poradniki: Monitoring czasu pracy kierowcy autobusów

Monitoring czasu pracy kierowcy autobusów

Polskie prawo ściśle reguluje kwestię czasu pracy kierowcy autobusu.

Jest to szczególnie istotny aspekt, który zabezpiecza podróżników decydujących się na wynajem busów przed konsekwencjami zmęczenia czynnika ludzkiego.

W tym artykule poruszymy takie kwestie jak wartość norm określających liczbę godzin pracy kierowcy autokaru lub busa oraz przedstawimy sposoby pomiaru.

Warszawa przewóz osób – jak wygląda monitoring pracy kierowcy?

Każdy kierowca zawodowy, niezależnie czy wynajem busów odbywa się na trasach krajowych czy międzynarodowych, musi przestrzegać określonych norm czasu pracy. Te są określane w perspektywie dziennej, tygodniowej i dwutygodniowej. Właściwym narzędziem służącym do weryfikacji stanu zmęczenia kierowcy jest technograf cyfrowy.

Każdy pojazd z sekcji Warszawa wynajem busa powinien mieć na swoim pokładzie takie urządzenie, o ile przewozi więcej niż 9 osób. Rejestrują one czas pracy danej osoby w czterech różnych trybach:

  • prowadzenie autobusu,
  • wykonywanie innej pracy, czyli chociażby pomocy przy rozładunku, nadzorowanie osób wsiadających lub czynności spedycyjne,
  • dyspozycyjność, czyli pełnienie funkcji drugiego kierowca na wynajem busa,
  • odpoczynek.

Dzięki takiej konfiguracji urządzenia odpowiednie służby mogą łatwo kontrolować aktywność kierowców i w konsekwencji eliminować wszelkie nieprawidłowości. Zakres służb uprawnionych do przeprowadzenia badania czasu pracy jest bardzo szeroki.

Wynajem busa podlega ocenie Państwowej Inspekcji Pracy, Policji, Straży Granicznej czy Inspekcji Transportu Ruchu Drogowego.

Przy ewentualnym przekroczeniu limitów, przewoźnik z sekcji Warszawa przewóz osób musi liczyć się z nałożeniem wysokich kar.

Warszawa wynajem busa – jakie są normy pracy kierowców?

Wynajem busów i autokarów podlega ściśle określonym wytycznym prawnym. Zgodnie z podstawowymi zasadami Inspekcji Transportu Drogowego dzienny limit prowadzenia pojazdu przez kierowcę nie może przekroczyć 9 godzin.

Wyjątkiem mogą być maksymalnie dwie sytuacje w tygodniu kalendarzowym, gdy czas może zostać wydłużony do 10 godzin. Aby skorzystać z tego przywileju pracownik musi mieć odpowiedni argument (np. korki, wypadek na trasie itd.). Jest to więc tylko opcja możliwa do zastosowana w sytuacji zdarzeń nadzwyczajnych.

Tygodniowy limit pracy dla kierowcy pojazdów z sekcji Warszawa przewóz osób wynosi 56 godzin spędzonych za kółkiem.

Dwutygodniowa wycieczka objazdowa obarczona jest z kolei górną granicą 90 godzin pracy dla kierowcy.

Wynajem busa – odpoczynek dla kierowcy

Pracownicy realizujący wynajem busa jako jedni z niewielu w Polsce mają także narzuconą minimalną długość odpoczynku. Ta wynosi odpowiednio:

  • 45 minut przypadające na każde 4,5 godziny jazdy (można ją rozłożyć najpierw na przerwę 15 minutową, a następnie 30 minutową).
  • Po przekroczeniu 9 godzin jazdy kierowcy przysługuje jedenastogodzinny odpoczynek.

Co ważne pozostawanie w gotowości do pełnienia roli kierowcy także jest elementem wykonywania swoich obowiązków i wlicza się do limitów czasu pracy na wynajem busów.

Od wspomnianych regulacji są pewne odstępstwa. Świadczenie usług z sekcji Warszawa przewóz osób może obejmować dziewięciogodzinny odpoczynek, jednak tylko w wyjątkowych sytuacjach (maksymalnie 3 razy w ciągu dwóch tygodni, czas odpoczynku może być skrócony do co najmniej 9 godzin).

Kolejną formą odebrania przez kierowcę odpoczynku jest podział przysługującej mu normy. I tak jego dzienny 11 godzinny relaks może zostać rozłożony na dwie części, z których pierwsza musi trwać minimum 3 godziny, a druga minimum 9 godzin. Regulacji podlega także tygodniowy czas odpoczynku (minimum 45 godzin).

Wynajem busów – podsumowanie

Wynajem busa musi być bezpieczny. Aby osiągnąć taki stan niezbędne jest nie tylko posiadanie pojazdów sprawnych technicznie, ale także przestrzeganie przepisów dotyczących norm czasu pracy. Inspekcja Transportu Drogowego wprowadziła odpowiednie limity, aby nie dopuszczać do nadmiernego zmęczenia pracowników za kółkiem wskutek długiego prowadzenia pojazdu. Problematyczne jest szczególnie połączenie wyczerpania organizmu i jazdy w godzinach nocnych. Ewidencja czynności związanych z pomiarem czasu pracy prowadzona jest przy użyciu odpowiedniego urządzenia. Technograf cyfrowy znajduje się na wyposażeniu każdego pojazdu z kategorii Warszawa wynajem busa, których pojemność przekracza 9 osób.

Firma Bustransfer szczegółowo monitoruje czas pracy swoich kierowców, dzięki czemu realizowany przez nasz wynajem busów jest efektywny i bezpieczny.

Licencje transportowe

Licencje transportowe

Licencje transportowe – co to jest i dlaczego warto je weryfikować? Decydując się na usługi z sekcji wynajem autokaru Warszawa i wynajem busów Warszawa bezwzględnie należy poddać analizie wiarygodność firmy transportowej. Sam opis usługi, ciepłe słowa pomocy biurowej,...

Jakie rozróżniamy kategorie autokarów

Jakie rozróżniamy kategorie autokarów

Jakie rozróżniamy kategorie autokarów? Wynajem autokaru z kierowcą każdorazowo przebiega w różnych warunkach. W zależności od klasy auta możemy mieć zapewnione na pokładzie odmienne udogodnienia. Chcesz się dowiedzieć jak właściwie dobrać model pojazdu z kategorii...

Wynajem autokarów w 2022 roku

Wynajem autokarów w 2022 roku

Wynajem autokarów w 2022 roku Nowy rok już za rogiem. Wraz z pierwszym stycznia w życie wchodzi szereg wytycznych, które zmienią życie przeciętnego Polaka w wielu sferach życia. Jak na tym tle prezentuje się wynajem autokarów? Czy dynamicznie wzrastające ceny paliw i...

Pięć sposobów na upał w autobusie

Pięć sposobów na upał w autobusie

Pięć sposobów na upał w autobusie Lato nigdy nie było sprzymierzeńcem osób realizujących wynajem busa z kierowcą. Wysokie temperatury i słońce wdzierające się przez szyby skutecznie niwelowały wszelką przyjemność z wycieczki. O ile wyjazdy na krótkie trasy można...

Sześć stereotypów na temat autobusów

Sześć stereotypów na temat autobusów

Sześć stereotypów na temat autobusów Stereotyp to inaczej nadmierne uogólnienie, generalizacja, schemat poznawczy dotyczący danej rzeczy, czynności czy grupy osób. Może być on wynikiem indywidualnej obserwacji, jak i przejmowania poglądów innych osób. Choć stereotypy...

Szkody podczas wynajmu autokaru

Szkody podczas wynajmu autokaru

Szkody podczas wynajmu autokaru Wypadki z udziałem polskich autobusów są rzadkością. W 2020 roku odnotowano nieco ponad 700 takich zdarzeń, przy czym większość dotyczyła pojazdów miejskich lub realizujących usługi transportu regionalnego. Przewóz osób na terenie...

Rozpocznij rezerwację

Dokonaj rezerwacji pojazdu bez wychodzenia z domu!
Dołożymy wszelkich starań byś otrzymał pojazd, który umożliwi Ci bezpieczną i komfortową podróż.

+48 693 576 291